Aνατομία ενός βίντεο ή αλήθειες “πίσω” από την κάμερα.

Aνατομία ενός βίντεο ή αλήθειες “πίσω” από την κάμερα.

20180509_183455

https://www.facebook.com/Pilatesgerakas/videos/1868657679862902/

Αφού ρίξετε μια ή και δυο ματιές στο άνωθι λινκ-βίντεο που δημοσιεύτηκε στη σελίδα μας στο facebook πριν από λίγες ημέρες, έχετε την ευκαιρία έπειτα να διαβάσετε τις κάτωθι διευκρινήσεις περί αυτού και ίσως σας απαντηθούν κάποιες απορίες. Ίσως να διαψευστούν κάποιες σκέψεις σας ή πάλι ίσως να επιβεβαιώσετε κάποιες άλλες που κάνατε γιαυτό. Βρίσκω πολύ ενδιαφέρον τη συνάρτηση ανάμεσα  στο τι σκέφτεται κανείς για κάτι που βλέπει με το τι στ’αλήθεια ισχύει γιαυτό. Το άρθρο το γράφω υπο μορφή ερωταπαντήσεων όπως αυτές συχνά προκύπτουν από μαθήτριες/ πελάτισσες μου ή από φίλες/γνωστές μου, όταν βλέπουν τα βίντεο και έχουν την ευκαιρία να με ρωτούν κάτι σχετικά με αυτα κατ’ιδίαν.

1) Τα άτομα που βγάζεις στα βίντεο είναι σίγουρα όλοι, οι πιο advanced μαθητές σου;

Δεν έχει νόημα να βγάλω μαθητές στα βίντεο που κάνουν μονάχα 2 ή και 3 μήνες πιλάτες, γιατί σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα δεν έχουν καν «μπει στο νόημα» της μεθόδου, οπότε και δεν θα βγάζουν μια ομορφιά ή μια αβίαστη πιλατική κίνηση σε αυτά. Δεν έχει νόημα επίσης κάποιος που εμφανίζεται σ’ένα βίντεο να μη νιώθει όμορφα, με αυτοπεποιθηση για τον εαυτό του και τις κινήσεις που κάνει. Αυτά δεν αποκτιόνται σε λίγους μήνες αλλά θέλει προπόνηση αρκετών μηνών για να αποκτηθούν και να μεταδίδονται μέσα από ένα βίντεο. Συγκεκριμένα τα 2 από τα 4 άτομα είναι κοντά μας στο στούντιο «Ευ Πιλατεύειν» εδώ και 2 χρόνια ενώ τα υπόλοιπα 2 από αρχές της φετινής σεζόν δηλαδή αρχές Οκτώβρη. Και οι 4 είναι από τους τακτικότατους μαθητές/πελάτες κάνουν δηλαδή 2 φορές την εβδομάδα πιλάτες. Αυτό έχει τη σημασία του, και γιαυτό το αναφέρω. Άλλο να κάνεις 8 μαθήματα το μήνα σταθερά και άλλο 5 ή 6 συνήθως το μήνα. Κάθε μέθοδος για να αποδώσει τα βέλτιστα αποτελέσματά της απαιτεί πειθαρχία, υπομονή και επιμονή! Sure thing.

2) Τα άτομα που εμφανίζονται στα βίντεο έχουν σωματικές ευαισθησίες ή είναι όλοι άρτιοι και χωρίς πόνους;

Δεν θα προσωποποιήσω ή ταυτοποιήσω ποιός έχει τι μια και αυτό δεν αφορά κανέναν. Θα πληροφορήσω όμως ότι 2 από τους 4 του βίντεο έχουν σοβαρό πρόβλημα (ευαισθησία) στη μέση και στον αυχένα αντίστοιχα. Όταν ήρθαν σε μένα τα δύο αυτά άτομα πριν 2 χρόνια, ξεκινήσαμε με πολλή προσοχή και ειδικό ασκησιολόγιο, τροποποιημένες πιλατικές ασκήσεις. Το παρελθόν του ενός ατόμου περιείχε κολάρο συνεχώς για ένα χρόνο με πολλή πόνο κτλ και η άλλη περίπτωση μια κλασσική κοίλη εμφανισμένη πολλά έτη πριν στην οσφυική μοίρα, η οποία δίνει πόνους συχνά πυκνά όπως κατεξοχήν συμβαίνει με αυτές τις ρημάδες τις κοίλες. Τα άλλα 2 άτομα δεν έχουν καμία διαπιστωμένη τουλάχιστον ευαίσθητη περιοχή. Σίγουρα πάντως υπέφεραν αραιά και που από πόνους στην πλάτη είτε λόγω παντελής αγυμνασίας είτε λόγω πολλών ωρών καθιστής εργασίας στο γραφείο με σκύψιμο στον υπολογιστή και τα γνωστά σενάρια στη δυτική κοινωνία που ζούμε…

Αφού έδωσα τις κατάλληλες επεξηγήσεις σχετικά με το σωματικό χάρτη (στίγμα) των 4 ατόμων που εμφανίζονται να εκτελούν τόσο όμορφα το απαιτητικότατο Τeaser, ας προσθέσω τις εξής πρόσθετες πληροφορίες.
Επειδή κάνουν αυτήν την δύσκολη άσκηση τη συγκεκριμένη μέρα της βιντεοσκόπησης, δεν σημαίνει ότι όλες τις ημέρες μπορούν να κάνουν την ίδια άσκηση ή άλλες παρόμοια απαιτητικές ασκήσεις. Όπως επίσης το ότι έχουν αυτές τις σωματικές ευαισθησίες δεν σημαίνει πως τους απαγορεύεται διαπαντώς να κάνουν δύσκολες ασκήσεις. Ο μόνος τελικός κριτής είναι το σώμα τους και το πως αυτό διάκειται από μέρα σε μέρα. Και όλοι ξέρουμε πως το σώμα μας, όπως ακριβώς και η ψυχοσύνθεσή μας, δεν είναι πάντα το ίδιο. Άλλοτε “πετάμε”, άλλοτε νιώθουμε να “βουλιάζουμε”. Το μάθημα δεν γίνεται άκριτα και τυφλά ή σε ασπόνδυλα ή ακέφαλα σώματα. Εγώ η ίδια κάθε φορά στην έναρξη της ώρας τους ρωτάω πώς είναι, πώς νιώθουν, τι διάθεση έχουν σήμερα και αναλόγως φτιάχνω την ένταση, το ασκησιολόγιο του μαθήματος. Όλοι οι συμμετέχοντες στα γκρουπ μου, μαθαίνουν σιγά σιγά, μήνα το μήνα, να σέβονται, να “ακούνε” το σώμα τους. Μαθαίνουν να λειτουργούν μεν σε γκρουπ αλλά και μεμονωμένα δε, ακούγοντας και σεβόμενοι τις προσωπικές τους ανάγκες. Όπως χαρακτηριστικά λέω: ΔΕΝ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΧΩΡΕΣΟΥΜΕ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΠΙΛΑΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟ, ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ ΚΟΒΟΥΜΕ ΚΑΙ ΡΑΒΟΥΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΤΗΝ ΧΩΡΕΣΟΥΜΕ – ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΩΜΑ ΜΑΣ. Έτσι, υπηρετεί η μέθοδος εμάς και όχι το αντίστροφο! Πάντως γενικώς και αποδεδειγμένα εν τοις πράγμασι, όσο περισσότερο εξασκείται κανείς (παρόλα τα τυχόν προβλήματα που μπορεί να έχει) τόσο καταφέρνει να κάνει κινήσεις που πριν ούτε καν διανοείτο, όπως και ότι δυναμώνει το σώμα του ώστε ολοένα και πιο συχνά να εκτελεί τις απαιτητικές ασκήσεις/κινήσεις!

Εγώ λοιπόν, είμαι η πρώτη που τους λέω (όχι μια φορά αλλά άπειρες φορές μέσα σε κάθε χρονιά-γιατί αυτά δεν καταγράφονται με τη μία δυστυχώς) να ΜΗΝ εκτελούν ντε και καλά κινήσεις ή ασκήσεις που δεν νιώθουν άνετα, που πονάνε, που δυσκολεύονται υπερβολικά κτλ. Υπάρχουν τροποποιήσεις, διαφοροποιήσεις να επιλέξουν, και αν τυχόν δεν θέλουν, απλώς ΔΕΝ εκτελούν μια κίνηση, άσκηση αλλά κάνουν την ακριβώς προηγούμενη ή απλώς ξεκουράζονται. Έτσι το σώμα μας ΔΕΝ ΒΙΑΖΕΤΑΙ, αλλά αντιθέτως γυμνάζεται όταν είναι έτοιμο ή πρόσφορο για εκγύμναση.
Δεν είναι όλες οι μέρες ίδιες. Κάποιες έιναι καλύτερες από τις άλλες. Κάποιες φορές πονάμε ήδη πριν πάμε στο μάθημα. Πονάμε λόγω υγρασίας, ή πόνων περιόδου, ή λόγω μιας δικής μας στιγμιαίας ή παρατεταμένης κακής οργάνωσης σώματος ή μιας κακιάς στιγμής (ναι ναι υπάρχουν και αυτές οι στιγμές ατυχίας) ή λάθος κίνησης ή λαθεμένης εκτίμησης ότι “το χουμε” να σηκωσουμε κάτι βαρύ, να μετακινήσουμε ένα έπιπλο, να καθαρίσουμε λίγο παραπάνω ή μόνοι μας όλο το σπίτι κτλ καταλήγωντας με κακώσεις, στραμπουλήγματα,  ψιλό (ή χοντρο) λουμπάγκο ή φλεγμονές κτλ. Εννοείται όταν πονάμε πολύ απέχουμε από κάθε σωματική δραστηριότητα κυρίως εκγύμναση. Όταν τα έντονα συμπτώματα έχουν υποχωρήσει, τότε ξαναμπαίνουμε σιγά σιγά στην εβδομαδιαία ρουτίνα μας. Σε αυτές τις περιπτώσεις δεν δίνουμε το μέγιστο του εαυτού μας γιατί τότε μόνο κακό κάνουμε στο σώμα μας.

Με δυο λόγια μαθαίνουμε να ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΜΕ τον εαυτό μας απέχοντας από κινήσεις που μας ΕΝΟΧΛΟΥΝ Η ΠΟΝΟΥΝ και αυτό είναι ΕΥΘΥΝΗτου κάθε ασκούμενου χωριστά και ΧΡΕΟΣ κάθε δασκάλου να το μαθαίνει, καλλιεργεί στους μαθητές του.

20180509_212208

3) Γιατί δεν εμφανίζεις τον εαυτό σου στα βίντεο, μια που θα τα έκανες και καλύτερα από οποιονδήποτε από μας;

Αν ήθελα να παρουσιάζω άρτια εκτελεσμένες πιλατικές κινήσεις (ή έστω πιο άρτιες) τότε θα έβαζα την αφεντιά μου να τις εκτελεί. No doubt about it! Όμως μια και έχουμε πήξει στις εικόνες ή βίντεο  δασκάλων ή ιδιοκτητών στούντιο να εκτελούν την τάδε ή δείνα άσκηση με άψογο έλεγχο, άρτιο πάτερν εισπνοής εκπνοής, τέλειο συγχρονισμό κτλ, προτιμώ να προβάλω τους μαθητές μου και το τί έχουν αυτοί μάθει στα χρόνια ή μήνες που βρίσκονται κοντά μου! Η δουλειά μου θέλω να αποτυπώνεται και να διαφημίζεται μέσα από τα σώματα των ασκούμενων μαθητών/πελατών μου και όχι μέσα από την αυτοπροβολή μου. (Έχω άλλωστε τέτοια αυτοπεποίθηση, που οποιαδήποτε αυτοπροβολή μού φαίνεται περιττή!) Όπως και η δουλειά ενός δασκάλου σε σχολείο/πανεπιστήμιο ή  ενός γιατρού λάμπει δια των αποτελεσμάτων των μαθητών, φοιτητών ή ασθενών του και όχι από τις αυτοπροβολές ή από τα λόγια του, έτσι και το “Ευ Πιλατεύειν” αυτοδιαφημίζεται μέσα από εσάς και την πρόοδο στις κινήσεις των σωμάτων σας.

20180509_212710

About The Author

wonderli

No Comments

Leave a Reply